loading...

دیجیتال مارکت

امیر روزی طلب بازدید : 37 یکشنبه 02 تیر 1398 زمان : 19:48 نظرات (0)

با توجه به اینکه شیوه های فروش محصول با روش های سنتی رو به افول است اکثر مشاغل رو به شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی می آورند ولی اکثر آن ها در این پروسه موفق نیستند اولین ایده ای که به دهن همه می خورد تبلیغ در شبکه های اجتماعی است که در این زمان شرکت های معدودی را می توانید پیدا کنید که در این شبکه ها حضور نداشته باشند.

پس از چند مدت که نتیجه درستی یافت نشد، صاحبان مشاغل طراحی سایت را استارت می زنند در ابتده شوق بسیاری دیده می شود ولی بعد از اتمام طراحی سایت و در زمانی که می بایست دیتا ورود شود هیچ اقدامی برای آپدیت سایت نمی کنند و اکثرا این ترس را دارند که این کار کند جلو میرود و ارزش سرمایه گذاری را ندارد و همین جاست که نقطه شکست است ما سعی می کنیم توضیحاتی را به شما در این مقاله ارایه دهیم که بتوانید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید سوالاتی در زمینه طراحی سایت مطرح می شود که ما آنها را دراین مقاله مطرح می کنیم

اولین سوالی که برای ما مطرح می شود انواع طراحی سایت ؟

طراحی سایت فروشگاهی

پردرآمدترین نوع طراحی، طراحی سایت فروشگاهی است که در این نوع طراحی وب ، امکان اتصال به درگاه بانک وجود دارد. از جمله سایت های معروف در این زمینه می توان به دیجی کالا اشاره نمود.شاید بتوان گفت سخترین سایت جهت ورود محتوا سایت های فروشگاهی است این نوع سایت ها با توجه به این که باید اطلاعات خاصی به کاربران بدهند به طور میانگین ورود محتوای هر محصول حدود 20 دقیقه برای فرد باهوش و سریع زمان نیاز است ولی با توجه به زمانی که می گذارید همان مقدار نیز درآمد حاصل می کنید یک نکته را هم در نطر داشته باشید قیمت طراحی سایت فروشگاهی با توجه به زمان بالایی که نیاز به کد نویسی دارد بسیار بالاتر است وحتما برنامه ریزی برای این مورد را داشته باشید.

طراحی سایت شرکتی و شخصی

سایت های که بیشترین تعداد را در بسیتر وب به خود اختصاص می دهند سایت های شرکتی از لحاظ پیاده سازی راحت ترین طراحی را به خود اختصاص می دهند . از چمله این سایت ها می توان به بیتوته اشاره کرد. سایت های شرکتی بیشتر از اینکه نیاز به برنامه نویسی خاص داشته باشند نیاز به طراح خوش ذوق دارند سایت های شخص نیز مانند سایت های شرکتی طراحی میشوند و هیچ آیتم خاصی ندارند هر دو نیاز به گالری عکس – مقالات و مدیریت صفحات دارند فقط تفاوت در معرفی شخص و شرکت است 

طراحی سایت تبلیغاتی یا خدماتی

اکثر در زمان تماس با شرکت های طراحی در خواست طراحی سایت فروشگاهی میدهند چون تصور این را دارند که مثلا سایت دیوار چون درگاه پرداخت دارد سایت فروشگاهی است، اما این تفکر بسیار اشتباه است سایت هایی که به شما فضایی اختصاص برای آگهی می دهند سایت های تبلیغاتی نامیده می شوند این تیپ سایت ها نیز هزینه پیاده سازی بالایی دارند بهترین این سایت ها را می توان دیوار – شیپور –تخفیفان را نام برد البته سایت های بسیاری نیز هستند که در اینجا زمان معرفی آنها را نداریم سایت هایی که نام بردیم با هزینه سنگین پیاده سازی شده اند.

حال که تا حدودی با طراحی سایت آشنا شدیم باید بدانیم پس از طراحی چه عواملی باعث پیشرفت سایتمان می شود و باید چه اقداماتی انجام دهیم اولین اقدامی که برای شما بسیار حیاطی است ایده گرفتن از طراحان حرفه ای است توجه کنید ما با یک سایت معمولی به موفقیت نمی رسیم ما باید طراحی سایت حرفه ای را انتخاب کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. از جمله سایت های حرفه ای در ایران می توان ورزش3 را نام برد سایت پر از ایراد های کد نویسی و ظاهری نه چندان کاربر پسند امکان حضور موفق در بازار وب را ندارد کمی هزینه کنید و سایتی حرفه ای برای خود ایجاد کنی در ابتدای مقاله گذری به شبکه های اجتماعی داشتیم، نمی شود سایت حرفه ای طراحی کرد اما در شبکه ها حضور نداشت اگر می خواهید در موتور های جستجو حضور موفقی داشته باشید یکی از عواملی که باعث افزایش بازدید شما می شود و میتواند یک مشتری را وفادار به شما کند همین شبکه های اجتماعیست که شما هر چند وقت می توانید یاداور این باشید که ما هنوز وجود داریم و می توانیم خدمات جدید و بروز را اراِیه دهیم ما تمام این توضیحات را دادیم اما سوال اول را کامل جواب ندادیم

چرا ما به طراحی سایت نیاز داریم؟ 

در زمان حال شیوه های سنتی تبلیغ دیگر جواب گوی نیاز جامعه نیست و هزینه بالایی نیز دارند یکی از روش هایی که در گذشته برای جذب مشتری داشتیم تبلیغات به صورت چاپی بود فرقی نمی کند شما تراکت چاپ کنید، پوسترچاپ کنید، بیلبورد بگیرید یا هر تبلیغ دیگری همه اینها پر هزینه هستند و زمان زیادی از شما برای اجرا میگیرند . سئو سایت در موفقیت یک سایت بسیار مهم است  و هر گونه سئو دارای قیمت های مختلف است و لست قیمت را می توان در تعرفه سئو سایت مشاهده نمود. حال ما مثالی میزنیم که هزینه شما و احتمال جذب شما بایک طراحی سایت چقدر بهتر از سیستم چاپی است

مثال:اجاره بیلبورد حداقل 15 میلیون در شهر های بسیار کوچک : جامعه هدف در حد  یک بلوار بدون هدف

یک سایت خوب حداکثر 4 میلیونی :11 میلیون تبلیغ در سایت ها مرتبط و جامعه هدف دقیق-ارسال خدمات به کل ایران

البته مشاغلی که امکان ارسال خدمات به غیر از محله خود را دارند باید وارد دنیای مجازی شوند به عنوان مثال کلید ساز یا قصاب محلی توان تبلیغ به این گستردگی را ندارند .

یک طراحی سایت حرفه ای و خوب مانند بانک ملت می تواند در پله اول  صنعت و خدمت شما را  مشهور نماید  و قطعا نیاز به صرف هزینه  در SEO   و برندینگ دارد. در پله دوم  می تواند شما را به درآمدی بسیار مناسب برساند.

 

امیر روزی طلب بازدید : 52 شنبه 01 تیر 1398 زمان : 21:13 نظرات (0)

در کفنرانس E3 2019 مایکروسافت، این کمپانی اطلاعات تازه‌ای از کنسول بعدی خود که در حال حاضر با نام «ایکس باکس اسکارلت» شناخته می‌شود منتشر کرد. با توجه به این که فیل اسپنسر مدیر برند ایکس باکس از اعمال تغییرات مهم در این کنسول سخن گفته، سوال اینجاست که اسکارلت چه شکلی خواهد داشت و باید منتظر حضور چه ویژگی‌هایی در آن باشیم.

در حال حاضر می‌دانیم که شکل ظاهری این کنسول هنوز به طور کامل نهایی نشده و اسپنسر هم این موضوع را تایید می‌کند: «زمانی دیگر ما نشان خواهیم داد که این محصول چه شکلی است. به نظر من شکل آن جالب خواهد بود و با یک محصول جدید و جالب طرف هستیم.»

با توجه به کلمه «جدید» می‌توان انتظار داشت که ایکس باکس بعدی چهره بهتری نسبت به ایکس باکس وان داشته باشد. مدل اولیه‌ی کنسول فعلی مایکروسافت بیشتر شبیه به دستگاه‌های پخش ویدیو دهه هشتاد بود و مدل S هم جدا از کم‌کردن اندازه کنسول، تغییر مهمی در ظاهر آن به‌وجود نیاورد. حال و بعد از این که حتی کنسول سونی هم چهره چندان خاصی نسبت به پلی استیشن 3 با ابهت نداشت، به نظر با یک محصول هیجان انگیزتر از قبل طرف باشیم.

مدل ضعیف یا قوی‌تری در کار نیست

از آن‌جایی که هم مایکروسافت و هم سونی یک مدل قوی‌تر از کنسول‌های خود را عرضه کردند و خریداران هم واکنش مثبتی نسبت به این اتفاق نشان دادند، چندان عجیب نیست که مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه یک مدل قوی‌ یا ضعیف‌تر از ایکس باکس اسکارلت داشته باشد. طی ماه‌های اخیر هم شایعات مختلفی در همین راستا منتشر شد و حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دلایل مختلفی قید پیاده‌سازی آن را زده است.

منبع : https://www.theverge.com/2019/6/21/18700454/microsoft-xbox-scarlett-console-next-generation-rumors-lockhart

امیر روزی طلب بازدید : 40 جمعه 31 خرداد 1398 زمان : 12:45 نظرات (0)

باتوجه‌به فهرست نیازمندی‌های شغلی جدید سونی سانتا مونیکا، به‌نظر می‌رسد این استودیو مراحل توسعه دنباله God of War را آغاز کرده است.

بازی God of War در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار شد و توانست لقب بهترین بازی سال را از آن خود کند. پایان‌بندی بازی به‌نحوی بود که باید منتظر دنباله یا دنباله‌های این بازی باشیم تا ماجراجویی کریتوس در نورس به سرانجام برسد. در گذشته کوری بارلوگ، کارگردان God of War، در حساب کاربری خود توییت‌های مختلفی را منتشر کرد. یکی از کاربران ردیت متوجه شده بود که اگر حرف اول هر توییت را کنار هم بگذاریم، واژه RAGNAROK IS COMING را مشاهده می‌کنیم.

 

رگناروک یکی از وقایع اصلی داستان‌های نورس به‌حساب می‌آید و احتمالا در دنباله‌ی گاد آو وار شاهد رگناروک هستیم. به‌عبارتی عده‌ای معتقد هستند که کوری بالروگ خبر از ساخت دنباله‌ی بازی داده است. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، فهرست شغلی جدیدی منتشر شده است که باتوجه‌به آن، می‌توان مطمئن شد که استودیو سونی سانتا مونیکا (Sony Santa Monica)، سازنده بازی God of War، مراحل توسعه‌ دنباله‌ی این بازی را آغاز کرده است.

در این فهرست شغلی منتشر شده، موارد شغلی زیادی از جمله اجرای روایت داستان و طراحی مبارزات به‌چشم می‌خورد. دراین‌میان مورد جالبی توجه مخاطب را جلب می‌کند و آن هم این است که در توضیحات نوشته شده است که شخص مورد نظر باید دانش کافی از God of War محصول سال ۲۰۱۸ داشته باشد و بتواند به‌خوبی در مورد سیستم مبارزات و مکانیزم‌های بازی صحبت کند. همچنین یکی دیگر از موارد، مربوط‌به طراحی چهره کاراکترها است که سونی سانتا مونیکا اعلام کرده است که شخص مورد نظر باید تجربه‌ی کار کردن روی پلتفرم‌های نسل بعد را داشته باشد.

 

این گفته بدین معنا است که نسخه‌ی بعدی God of War برای پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد.

منبع : دابل شوک

امیر روزی طلب بازدید : 35 چهارشنبه 29 خرداد 1398 زمان : 11:49 نظرات (0)

مقدمه ای بر برد کرامب :

برد کرامب یا نشانگر صفحات ، روشی موثر برای درک بهتر صفحات سایت است.

برد کرامب یعنی چه :

Bread cramb به معنی تکه های نان می باشد ، ولی از آن به عنوان نشانگر صفحات یاد می کنند.

علت نام گذاری برد کرامب به یک داستان قدیمی به نام هانسل و گرتل باز می گردد که منشا آلمانی دارد.

در یک قسمت از این داستان یک پسر بچه و یک دختر بچه ، برای اینکه در جنگل گم نشوند و بتوانند را برگشت به خانه خود را پیدا کنند ، به کمک تکه های نان مسیرشان را علامت گذاری می کنند تا بتوانند به خانه برگردند.

کاربرد برد کرامب

برد کرامب برای سایت های بزرگ و سایت هایی که صفحات زیادی دارند ، بسبار موثر است و کاربران به راحتی می توانند با استفاده از این قابلیت ، مسیر خود را در سایت پیدا کنند.

برای مثال اگر شما پس از جستجوی یک کلمه وارد یک سایت بزرگ شده اید ، با استفاده از برد کرامب می توانید ، متوجه موقعیت خود در این سایت و نسبت به صفحه اصلی آن شوید.

همچنین اگر در یک سایت خاص مشغول وب گردی باشید ، می توانید با استفاده از قابلیت برد کرامپ و تنها با یک کلیک به چند مرحله عقب تر بازگردید و مسیر خود را گم نکنید.

ولی اگر شما سایت کوچکی دارید که صفحات و دسته بندی زیادی ندارد ، لزومی برای استفاده از برد کرامب ندارید.

انواع برد کرامب :.......

!!@@!!@@!!برای مطالعه ادامه این مطلب حتما روی لینک زیر کلیک کنید!!@@!!@@!!@@!!

https://webdaran.com/whats-bread-crumb/

امیر روزی طلب بازدید : 40 سه شنبه 28 خرداد 1398 زمان : 11:58 نظرات (0)

این سیستم، نمایشگر لیزری پرانرژی خودنگهدار است که از زمین روی هواپیماهای جنگی نصب می‌شود و برای پرتاب یا شلیک چندین موشک به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که به تازگی آزمایش جدیدی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این آزمایش در زمینه لیزر و فناوری مربوط به آن انجام شده است.
این تیم لیزری برای پرتاب چند موشک در هنگام پرواز هواپیما کاربرد دارد و سیستم مورد بحث روی هواپیما سوار می‌شود و برای حفاظت از دستگاه در برابر حملات مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که آغاز به کار پروژه این لیزر، سال 2016 بود.

آزمایشگاه پژوهشی نیروی هوایی آمریکا این آزمایش را در قالب یک عملیات در نیومکزیکو انجام داد.
شایان ذکر است که این آزمایش به تازگی انجام نشده است و تاریخ انجام آن در ماه آوریل ثبت شده است. نامی که برای این سیستم انتخاب شده "SHiELD" است.

"SHiELD" به معنای نمایشگر لیزری پرانرژی خودنگهدار است که از زمین روی هواپیماهای جنگی نصب می‌شود و برای پرتاب یا شلیک چندین موشک به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : ورج

امیر روزی طلب بازدید : 33 دوشنبه 27 خرداد 1398 زمان : 12:09 نظرات (0)

امریکن ایرلاینز اینترنت وای فای مبتنی بر ماهواره را به مسافران هواپیماهای باریک پیکر خود ارائه می دهد.

امریکن ایرلاینز از نظر تعداد ناوگان و نیز مسافران بزرگترین خط هوایی جهان به شمار می رود. این شرکت قصد دارد در بیش از 700 هواپیمای باریک پیکر خود اینترنت را از طریق ماهواره ارائه دهد. هواپیماهای شامل این طرح از مدل های بوئینگ 737 و ایرباس A319 و A320 هستند که عمدتاً در مسیرهای داخلی ایالات متحده به کار گرفته می شوند. بسته به مقصد سفر، اینترنت توسط یکی از شرکت های Gogo 2Ku یا ViaSat Ka ارائه می شود. این سیستم در مقایسه با روش های وای فای زمینی قدیمی، سریعتر و مطمئن تر هستند.

تمامی این هواپیماها همچنین امکان نمایش 12 کانال تلویزیونی زنده را روی دستگاه های کاربران فراهم می کنند. قرار است این قابلیت حتی در پروازهای بین المللی هم ارائه شوند؛ قابلیتی که به طور معمول در خطوط بین المللی جایی ندارند. البته باید اشاره کرد که پیش از این هم امریکن ایرلاینز چنین سرویس اینترنتی را در هواپیماهای پهن پیکر خود ارائه داده بود اما تعداد این هواپیماها بسیار کمتر بودند.

در کنار ارائه اینترنت پر سرعت ماهواره ای، امریکن ایرلاینز در آینده پریزهای برق را برای هر یک از صندلی ها در ناوگان اصلی خود و نیز ناوگان منطقه ای با دو کلاس پروازی ارائه خواهد کرد. علاوه بر این قرار است عمده هواپیماهای باریک پیکر این شرکت به نگه دارنده های تبلت مجهز شوند.

منبع : https://techcrunch.com/2019/06/16/american-airlines-now-offers-satellite-based-broadband-wi-fi-across-its-mainline-fleet/

امیر روزی طلب بازدید : 81 یکشنبه 26 خرداد 1398 زمان : 10:28 نظرات (0)

الگوریتم تطبیق عصبی چه کاری را انجام می دهد؟

گوگل اخیرا یک مقاله پژوهشی را منتشر کرده است که با موفقیت سوالات یا جملات سرچ شده را تنها با استفاده ازعبارت جستجو شده به صفحات وب سایت ها تطبیق می دهد.

در حالی که این الگوریتم ممکن است به طور کامل در حال استفاده نباشد یا شاید به عنوان بخشی از یک گروه از الگوریتم ها استفاده شود ، گوگل آن را به عنوان نمونه ای از این که چگونه یک الگوریتم تطبیق عصبی می تواند عمل کند ، نشان می دهد.

آیا Google از الگوریتم های منتشر شده استفاده می کند؟
گوگل همیشه از الگوریتم هایی که در پتنت ها و مقالات پژوهشی منتشر می شود استفاده نمی کند.

با این حال ، تعداد نامحدودی از الگوریتم های منتشر شده ، در واقع در الگوریتم های جستجوی گوگل استفاده می شود.

همچنین باید بیان شود که گوگل به طور کلی تایید نمی کند که آیا الگوریتم خاصی در حال استفاده است یا خیر.

بحث های تامل برانگیز گوگل در رابطه با الگوریتم هوش مصنوعی

گوگل قبلا به طور کلی در مورد الگوریتم هایی نظیر الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن بحث کرده است.

اما به نظر می رسد این بحث باعث شده که دنی سولیوان به عنوان یک سرنخ از الگوریتم تطبیق عصبی استفاده کند زیرا این الگوریتم توسط دنی سولیوان در حساب توییتریش این گونه بیان شده:

“نحوه جستجو افراد در رابطه سوال خود اغلب از طریق اطلاعاتی است که مردم و دوستانشان در مورد راه حل آن پرسش می گویند.”

همچنین بیان کرده اند که : الگوریتم تطبیق عصبی به مثابه هوش مصنوعی است که باعث می شود عبارات جستجو شده بیشتر به محتوای صفحات بالا آمده مربوط شود.

هوش مصنوعی ، یادگیری عمیق و رتبه بندی صفحات
هوش مصنوعی گوگل به تازگی لینکی به یک مقاله پژوهشی جدید به نام Deign Relevance Ranking داده که در آن میزان ارتباط کلمه یا جمله مورد جستجو با محتوای صفحات نمایش داده شده در گوگل ، منتشر شده بود.

<<؟<<؟<<برای مطالعه کامل درباره این الگوریتم حتما روی لینک زیر کلیک کنید >>؟>>؟>>

الگوریتم تطبیق عصبی ( Neural Matching ) چیست؟

امیر روزی طلب بازدید : 48 شنبه 25 خرداد 1398 زمان : 11:03 نظرات (0)

دانشمندان در جدیدترین بررسی‌های خود توانستند بزرگترین مخزن یخ آب در مریخ را کشف کنند. این مخزن در زیر سطح قطب شمال سیاره سرخ قرار دارد که حتی می‌توان از آن برای زندگی در مریخ نیز استفاده کرد.

سیاره مریخ دارای شباهت‌های متعددی با زمین است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برخورداری سیاره سرخ از مخازن یخ آب در زیر سطح این سیاره به خصوص در مناطق قطبی آن اشاره کرد. دانشمندان از مدت‌ها قبل نظریه‌هایی مبنی بر وجود یخچال‌هایی زیر سطح مریخ را مطرح کرده بودند که بررسی‌های جدید به کمک تصاویر ماهواره‌ای پیشرفته ادعای آنها را به خوبی ثابت می‌کند. گروهی از محققان بر این باورند که حتی می‌توان از این مخازن یخ آب در مریخ برای پروژه‌های زندگی در سیاره سرخ استفاده کرد.

چگونگی کشف مخزن یخ آب در مریخ
دانشمندان دانشگاه آستین تگزاس و آریزونا با بررسی دقیق لایه‌های یخ آب زیر کلاهک یخی قطب شمال سیاره سرخ توانستند بزرگ‌ترین مخزن یخ آب مریخ را کشف کنند. این محققان با استفاده از داده‌های SHARAD، رادار ژرفاسنج سوار بر مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) به این کشفیات مهم دست پیدا کردند. گفتنی است امواج رادارهای این تجهیزات توانایی نفوذ به عمق 2.4 کیلومتری سطح مریخ را دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی مناطق تا عمق 1.6 کیلومتری زیر سطح قطب شمال لایه‌های زیادی از شن و یخ وجود دارند و در برخی مناطق دیگر نیز حدود 90 درصد از لایه‌ها دارای آب هستند. محققان معتقدند اگر این مخازن یخ آب مریخ ذوب شوند، سراسر مریخ اقیانوسی با عمق حداقل 1.5 متر به وجود خواهد آمد.

در همین رابطه پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز از چنین اطلاعاتی به نوع دیگری استفاده کردند. در واقع آنها اطلاعات گرانشی را با هدف محدود کردن چگالی سطح زیر کلاهک یخی قطبی مورد استفاده قرار دادند که بررسی‌هایشان نشان می‌دهد بیش از 50 درصد از زیر این سطح را لایه‌های یخ و شن تشکیل داده‌اند. محققان در پاسخ به این پرسش که این حجم از آب چگونه در زیر قطب شمال سیاره سرخ قرار گرفته‌اند، عنوان می‌کنند تشکیل چنین مخازنی به دوره‌های سرمایشی و گرمایش مریخ برمی‌گردد و یخچال‌های مریخ همانند کره زمین به دنبال تغییرات مداری و انحراف محوری تشکیل شده‌اند.

منبع گجت نیوز

امیر روزی طلب بازدید : 65 پنجشنبه 23 خرداد 1398 زمان : 21:03 نظرات (0)

آیا به هنگام پرواز در هوای طوفانی، رعد و برق خطری برای هواپیما ایجاد می‌کند؟

همه ما، هر از چند گاهی تصاویری را از هواپیماهایی که توسط صاعقه مورد اصابت قرار گرفته‌اند، در اینترنت می‌بینیم. احتمالا بعضی از این تصاویر بسیار مهیج و فوق‌العاده هستند، ولی نیازی نیست بترسید... برخورد با صاعقه در هر پروازی رخ نمی‌دهد، ولی این پدیده غیرمعمول هم نیست. آمارهای استاندارد صنعتی حاکی از این هستند که هر هواپیما به‌طور میانگین هر دو سال یکبار یا کمی بیشتر مورد اصابت صاعقه قرار می‌گیرد.

خبر خوب این است که تمام هواپیماها با استفاده از سطح بالایی از علم، به‌گونه‌ای مهندسی شده‌اند که هم در جریان اصابت صاعقه و هم پس از آن، کاملا خوب عمل کنند و شما را نیز درنهایت ایمنی به مقصدتان برسانند.

البته شاید صاعقه مد نظر ما به اندازه صاعقه‌ای که در فیلم تخیلی «بازگشت به آینده» (Back to the future) لازم بود تا توان ۱.۲۱ گیگاواتی لازم برای به راه انداختن ساعت زمان استفاده شده در آن فیلم را تأمین کند، ارزش فیلم‌سازی نداشته باشد؛ ولی باز هم موضوع جالبی است!

هواپیماهای قدیمی که از فلز ساخته می‌شدند، در اصل قفس‌های فارادی بزرگی بودند. برای درک مفهوم قفس فارادی (Faraday cage) باید کلاس فیزیک مدرسه‌تان را به خاطر بیاورید! در حقیقت، با وجود فلز روی بدنه خارجی که با یک ماده شبکه‌بندی شده مهندسی درون پوسته تقویت می‌شود، صاعقه بدون هیچ‌گونه آسیبی، از اطراف هواپیما عبور می‌کند و مسیر الکتریکی شده خودش را ادامه می‌دهد.

قاعده‌ای مشابه در مورد خودرو نیز وجود دارد. اگر شما ساکن منطقه‌ای باشید که مستعد صاعقه باشد، احتمالا به شنیدن این مطلب عادت کرده‌اید که در جریان وقوع صاعقه، درون خودرو یکی از امن‌ترین جاها برای در امان ماندن از برخورد صاعقه است. در اطراف بخش‌های حساس یک هواپیما همچون محفظه سوخت و قسمت‌های برقی، قرار دادن حفاظ و پوشش می‌تواند یک لایه حفاظتی اضافه ایجاد کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق ادعای سرویس ملی هواشناسی آمریکا، دمای یک صاعقه ناگهانی همراه‌با تندر نزدیک به ۳۰ هزار درجه سانتی‌گراد است که بدون شک بسیار دمای بالایی است!

اما شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که هواپیماهای جدیدی که از مواد کامپوزیتی سبک وزن غیرفلزی ساخته می‌شوند، چگونه صاعقه را هدایت می‌کنند؟ سؤال خوبی است. باید بگوییم که برای مثال، هواپیمای «بویینگ ۷۸۷» (‌Boeing 787) از پلاستیک تقویت شده فیبر کربن بهره می‌برد. بنابراین، سازندگان هواپیما از یک فویل مخصوص استفاده می‌کنند تا تاثیر قفس فارادی را بازگردانند.

این فویل در اصطلاح فنی با نام فویل فلزی توسعه یافته رسانای جریان برق، شناخته می‌شود. این فویل یکی از اجزای لایه‌بندی ساندویچی مواد است که پوسته خارجی هواپیما را تشکیل می‌دهند. این پوسته شامل کامپوزیت، فویل و همچنین لایه‌هایی است که فویل فلزی را از رطوبت و خوردگی ناشی از آن محافظت می‌کنند.

این عوامل باعث می‌شوند که دقیقا مشابه با هواپیمایی که چهارچوب فلزی دارد، در این هواپیماها نیز صاعقه به سرعت از میان لوله پوشانده شده از فویل و همچنین در امتداد بال‌ها حرکت و هواپیما را ترک ‌کند.

منبع : زومیت

امیر روزی طلب بازدید : 86 چهارشنبه 22 خرداد 1398 زمان : 10:36 نظرات (0)

امروزه با توجه به گسترش مبحث تجارت الکترونیک و نیز بسیاری حملات خرابکارنه، مقوله امنیت و اهمیت آن مورد توجه تمامی متخصصان وب در طراحی سایت شده است.

اگر بازدیدکننده شما احساس کند که در سایت شما بحث امنیت اطلاعات آنها نادیده گرفته شده است، تمایلی به برقراری انجام تبادلات و تعاملات با سایت شما را نخواهند داشت و این احتمال وجود دارد که وب سایت را ترک و دیگر تمایلی به ورود نداشته باشد و در نتیجه این عمل، «سئو» شما با چالش رو به رو خواهد شد.

تزریق کدهای SQL

 

یکی از مهم ترین حملات با بیشترین درصد ویرانگری، کدهای SQL هستند. تزریق SQL زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر کدها را به منظور تغییر، اضافه یا حذف کردن داده‌ها در پایگاه داده، به وب‌سایت شما وارد می‌کند. روش‌های بسیاری برای جلوگیری از این حملات وجود دارد، اما در آسان‌ترین روش می‌بایست به داده‌هایی که از سمت کاربر دریافت می‌شود اعتماد نشود و در طراحی وب‌سایت، عملیاتی به منظور تصدیق تمامی ورودی‌های کاربر صورت گیرد. اگر به امنیت سایت ایسنا توجه کنید متوجه نحوه فعالیت این مورد خواهید شد.

XSS یا Cross Site Scripting

 

حدود 80 درصد از آسیب‌های وب سایت، مربوط با XSS است. این حمله توسط مهاجم به واسطه تزریق کدها به وب‌سایت صورت می‌پذیرد. مهاجم با انجام عملیاتی به منظور دزیدن اطلاعات مشتریان و نصب نرم‌افزار بر روی سیستم کاربر، کدها را به سایت شما وارد می‌کند.برای سایتی همچون آپارات این موضوع بسیار مهم است که اطلاعات کاربران حود را حفظ کند. به منظور جلوگیری از این حملات، ضروری است که تمامی ورودی‌های کاربر را تصدیق و اعتبارسنجی کنیم.

آپلود و اجرای فایل خرابکار

 

این حمله در هر مکانی از سایت که شما امکانات آپلود فایل را برای کاربر قرار داده باشید، صورت می‌پذیرد. اگر مهاجم بتواند فایل خرابکار خود را آپلود کند، در این صورت کنترل کامل وب‌سایت شما را به دست خواهد گرفت. به منظور جلوگیری از این نوع حمله ابتدا می‌بایست نام فایلی که کابر قصد آپلود آن را دارد، بررسی کنید و پسوند فایل را چک کنید. هرچند هکرها با انجام اقداماتی می‌توانند موجب عدم نمایش درست پسوند فایل شوند. اگر نظر ما را می خواهید برای بالا بردن امنیت سایت خود از تیم وب داران نیز کمک بگیرید

تصدیق هویت کاربر

 

تصدیق هویت کاربر بسیار مهم است؛ اطلاعاتی که برای گروهی از افراد قابل نمایش است، نباید برای برخی دیگر از افراد قابل دسترس باشد. اغلب سایت ها از ورودی دو مرحله ای بهره می گیرند که از بارز ترین آنها باشگاه خبرنگاران جوان است.

ایمیل خرابکار

این آسیب کمتر شناخته شده است و به همین جهت اغلب نادیده گرفته می‌شود. زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر خرابکار در صدد آن است تا کدهای خرابکار را به ایمیل شما در طراحی سایت تزریق کند تا ایمیل‌هایی را از طرف شما به لیستی از کاربران ارسال کند. به منظور جلوگیری از حملات این ایمیل‌ها، می‌بایست تمامی ورودی‌های کاربران را بررسی کنیم و تمامی عملیات خرابکاری را کشف کنیم.

مهم‌ترین فاکتور برای امنیت وب سایت استفاده از وب‌هاست مطمئن است. اغلب افراد به دنبال ارزان ترین هاستینگ هستند. ولی باید این نکته را در نظر داشت که به تبع آن، سرویس‌های کمتر و با کیفیت پایین‌تری خواهند داشت و اغلب با کاهش سرویس‌های امنیتی خود در صدد کاهش هزینه برمی‌آیند. وب هاستینگ خوب باید وب‌سایت را حفاظت کند و پشتیبانی‌های تکنیکی قوی را پیشنهاد کند. سایت ایسنا در یکی از تجربیات خود استفاده از هاست مناسب را مهم تر از مدیدریت می داند!!!

فاکتور مهم دیگر، وجود نرم افزار قوی آنتی ویروس است. بهترین کار، جستجو برای کارآمدترین نرم افزار آنتی ویروس است که بتواند از وب سایت شما حفاظت نماید. باز هم این گزینه، بخش مناسبی برای صرفه جویی در هزینه نیست. از بروز بودن نرم‌افزار آنتی ویروس خود اطمینان حاصل کنید. ویروس‌ها با سرعت بالا هر روز در حال پیشرفت هستند، پس به روز بودن نرم افزار ملاک مهمی خواهد بود و تاخیری را برای بروزرسانی نپذیرید، زیرا که بر «سئو» سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.


پسورد شما روش دسترسی به کنترل پنل خواهد بود و بدین معنا است که افراد تنها به بخش‌هایی دسترسی دارند که اجازه آن صادر شده باشد. شما باید این اطمینان را حاصل کنید که پسورد قوی را برای حفاظت از سایت خود انتخاب کرده‌اید. بهتر است که از حروف و اعداد در پسورد استفاده کنید و به آسانی قابل حدس زدن نباشد. تغییر گاه گاه پسورد عمل مناسبی است، هرچند به یاد داشتن آن مشکل خواهد بود. همچنین از یک پسورد برای تمامی حساب‌ها استفاده نکنید، در غیر این صورت با دسترسی به پسورد یک اکانت، فرد می‌تواند به تمامی اکانت‌های آنلاین شما دسترسی داشته باشد. پیشنهاد می شود که پسورد خود را به طور منظم تعویض کنید؛ برای مثال هر ماه یک بار. رعایت تمامی این نکات در تامین امنیت وب سایت شما اثربخش خواهد بود و در بهینه‌سازی وب‌سایت شما نقش مثبتی ایفا خواهد کرد.

ایجاد امنیت در طراحی وب سایت چالش برانگیز خواهد بود. تهدیدهای بسیاری وجود دارد که ممکن است سایت شما را خراب کند. نیازی نیست که تمامی موارد امنیتی را در سایت خود رعایت کنید. شرکت‌های طراحی سایت با در نظر گرفتن اصول امنیتی تعرفه خدمات سئو سایت را متفاوت بیان می‌کنند. با در نظر گرفتن چند مرحله مهم می توانید از وجود امنیت در طراحی سایت خود اطمینان حاصل کنید.

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 133
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 304
  • بازدید سال : 3,113
  • بازدید کلی : 11,340